
Conversation
هدف: تقویت مهارت گویشوری در زبان مقصد در قالب مکالمه های طولانی تر از کتاب های پیشین
این مکالمه ها دربردارنده واژگان و اصطلاحات پرکاربرد زبان انگلیسی هستند که توسط مدرس با سبک ویژه سیستم ETP آموزش داده می شود.


New words
هدف: یادگیری کلمات جدید با استفاده از تصویر
در هر درس هشت کلمه کاربردی متناسب با فرهنگ و نیازهای زبان آموزایرانی به صورت موضوعی و با استفاده از تصاویر آموزش داده میشود. اگرچه واژگان به صورت تک کلمه در کنار تصاویر قرار گرفته اند، اما آموزش آن بر اساس سیستم ETP با استفاده از تکنیک ویژه ی زبان مادری در بافت های جمله ای صورت می گیرد.
Now, listen!
هدف: تقویت مهارت شنیداری در زبان مقصد
از آنجا که در سیستم ETP اعتقادات بر پیوسته بودن تمام مهارت های زبانی می باشد (integration of language skills)، بنابراین در این بخش با ارائه مکالمه های کوتاه شنیداری و تمرین های مربوطه به آموزش این مهم پرداخته شده است.


Now, say!
هدف: کمک به برقراری ارتباط با تولید جملات کوتاه با رویکرد تقویت واژگان فراگرفته شده در بخش های پیشین
در این بخش، جملات کاربردی به صورت الگو در اختیار مدرس و زبان آموزان قرار میگیرد. زبان آموزان با تکرار و تمرین جملات مشابه، به صورت غیرمستقیم ساختار جملات مورد نظر را فرا میگیرند و به مرحله آفرینش جملات ابتکاری خود ساخته و ترکیب داشته ها می رسند.
Now, read!
هدف: تقویت مهارت خوانداری
این بخش از کتاب شامل متن هایی است که از زبان شخصیت John ارائه می شود. او یک نوجوان آمریکایی است که تجربیات خود از سفر به ایران را برای مادرش بازگو می کند. این بخش نیز شامل واژگان جدید می باشد.


Story
هدف: پرورش ذهن و تقویت خلاقیت و گویشوری زبان آموز در کنار آموزش کلمات جدید با استفاده از جاذبه های داستان سرایی
در این قسمت، زبان آموز با کمک مدرس و با استفاده از تصاویرو جملات و اصطلاحات داده شده روند داستان را دنبال می کند و مطالب زبانی آن را فرا گرفته و به کار می برد. داستان های این کتاب به صورت اپیزودی در درس های مختلف قرار داده شده است.
Now, act!
هدف: یادگیری دستورهای (commands) آموزشی مورد نیاز در کلاس های آموزش زبان
در این بخش، پرکاربردترین دستورهای کلاسی آموزش داده می شود.

Now, sing!
هدف: یادگیری واژگان و ساختارهای ساده از طریق شعر و تقویت تفکر گروهی
در این بخش، از قابلیت موسیقی و جملات موزون بهره برده شده است. نکته مهم در این بخش رویکرد فرهنگی اشعار می باشد که تماماً توسط نویسندگان تولید شده است.
